Turul. Főnévi igenév. Jelentése: uralni, uralkodni – véleményünk az új mezről

2Rule_friss_2rule_dvtk-mezek_1120

Létezik egy mondás: egyik szemünk sír, a másik nevet. Nos, a tegnapi napon, de talán még ma is, alig találunk olyan szurkolót, akit büszkeséggel töltene el az, amit az elmúlt két-három napban már sejteni lehetett: ejtjük a világ egyik legnagyobb sportszergyártóját, és helyette egy kis magyar start-up vállalkozásnak szavazunk bizalmat, ami – ismerve a tulajdonosi kört – nem is olyan kicsi, és nem is nevezhető színtiszta vállalkozásnak: a szó piaci, gazdasági értelmében.

Ahogy azt már legtöbben tudjátok, klubunk szerződést kötött az eddig teljesen ismeretlen, 2rule (ejtsd: turul) névre hallgató, egyébként magyar hátterű, egyelőre igencsak bizonytalan minőségű sportszereket gyártó céggel. Referenciát, hírnevet, presztízst, vagy bármiféle innovációt ne is reméljünk tőlük. Ehelyett be kell érnünk annyival, hogy már újrahasznosított műanyagból készült focimezt is el lehet adni 2018-ban.

Próbáltunk hát néhény dolgot kideríteni a társulásról, de a tulajdonosok kilétén kívül csak egy inaktív, visszaszámolós weboldalt találtunk. Kicsit olyan érzésünk van, mint egy netes vakrandi után beleállni egy olyan párkapcsolatba, amelyikben csak esküvő után jöhet a szex.

A cég hivatalos Facebook oldalán sem találtunk mást, mint alig kétszáz követőt, valamint csupa egycsillagos értékelést. Nyilván Nigériában, az eredeti név tulajdonosai is őszintén örülnek a rendkívül kreatív marketingszakos lángelmék szárnypróbálgatásainak. Nem “2L” bíztató kezdet, ugye. A google kereső is felhoz még néhány találatot, ezek közül szembeötlő, hogy Dárdai Pali esetében is “van az a pénz”, amire már nem lehet nemet mondani. A végeredmény egy arcpirítóan kínos reklámszpot. (Nem baj Pali, Neked ezt is elnézzük!)

Nem ismerjük a Nike reakcióját, ahogy az új szerződés részleteit sem, hiszen Magyarországon minden, ilyen jellegű tranzakció üzleti titoknak minősül, de akármennyire is szeretnénk, nem tudjuk elképzelni, mivel tudhat többet az uralkodni vágyó turulmadár a győzelem szárnyas istennőjénénél, Nikénél.

Szurkolóink visszajelzéseiből, reakcióiból kiindulva aligha lesz a kontraktusból sikersztori, hiszen nagyítóval kell keresnünk azokat a potenciális vásárlókat, akik szívesen áldoznának pénzt egy olyan garnitúrára, amellyel egész egyszerűen képtelenség azonosulni, vagy büszkén viselni azt. Kíváncsiak vagyunk, “testvércsapataink”, a Haladás, a legfrissebb hírek szerint a Vasas és ugye a Puskás Akadémia drukkerei miként élik meg a váltást, bár a felcsútiak esetében egy ilyen kérdésnek pont annyi értelme lenne, mint Pintér Attila nyilatkozatainak, bármikor.

Egyelőre nem tudjuk, mezeken kívül milyen, egyéb ruházati terméket lehet majd megvásárolni, de ismerve a diósgyőri szurkolók igényeit, nem lesz könnyű dolga a 2rule tervezőinek, hogy azokat kielégítsék. Az árakról több pletyka is kering, egyesek szerint “tíz forintot nem ér a cucc”, míg mások szerint a Nike árait is bőven “túlszárnyalja” majd a Turul.

A Klub közleménye szerint ugyanakkor fontos szempont volt az ár/érték arány, a tradíciók és a minőség. Nos, erre mi, szurkolók csak annyit tudunk mondani, hogy ezzel a döntéssel sikerült ugyanarra a szintre repíteni mind a szakmai munka, mind a mezünk színvonalának megítélését. Ha ugyanis eddig lehettünk bármire is büszkék, akkor az pont a világhírű pipa volt a sportszereken.

Két pozitívumot azért mégis találtunk. A diósgyőri labdarúgóknak szánt variációk, ha másban nem is, legalább megjelenésükben hozzák a minimális elvárást: megmaradt a piros és a fehér színkombináció, nincsenek idétlen szárny motívumok, a dizájn egyszerű és letisztult, messziről nézve szerencsére nem tűnik majd egyértelmű bóvlinak a felszerelés.
Valamint, a hivatalos, nagyközönségnek szánt mezbemutató is tartalmazott helyenként profi elemeket, reméljük, hogy Hollósy Bandi, Makrai Gabi és Bacsa Patrik is kiheverték a forgatás fáradalmait. Ha láttátok a Puskás Akadémia botrányosan gyenge promócióját, értitek, mire gondolunk.

Egy biztos: a Nike-nál most biztosan felkötik a felkötnivalót. A konkurencia már a spájzban zabálja a 2rórudit.

Kérjük, mondjátok el véleményeteket Ti is az új beszállítóról, illetve arról, hogy melyek lennének azok a termékek, amelyekre akár pénzt is áldoznátok.

fotó: dvtk.eu
Hozzászólások

Written írta: 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK